Barnvaktsmandag

Dagens planer var egentligen att jag och Anna skulle ga med vovvarna, men kvart over 9 imorse fick jag ett samtal om jag kunde vara barnvakt halv 11 idag. Sjalvklart sager man ju inte nej till extra pengar, sa jag tackade ja och sprang ner till parken for att rasta Bruno och skicka sms till Anna och fraga om vi kunde ga imorgon istallet.

Det var jatteharligt vader imorse, stralande solsken och inte ett moln pa himmelen, men nar jag kom till barnvaktningen kom molnen fram och det blev kallt. Jag som hade planerat att sitta i deras tradgard och ata apelsin. Det blev att jag laste igenom IKEA-katalogen och at ett paron.


Eftersom jag tyckte synd om Bruno, for att han bara fick en kort stressig promenad tog jag ut honom igen och nu ar han glad och alskar mig.



Ikvall ska jag laga kycklingcurrygryta. Det ar samma grej som flaskfilegrytan, fast med kyckling istallet. Igar gjorde jag hasselbackspotatis och de var underbara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0