Ar jag konstig som har ketchup pa kottfarssas?

Jag gjorde spagetti och kottfarssas idag till barnen. Nar jag tog fram ketchupen och lade en kladd pa min spagetti sa tittade de konstigt pa mig och sa att man inte kan ha ketchup pa kottfarssas och att jag var en "odd swedish person". Da sa jag att de har ju ketchup pa ris och det ar annu sjukare och sa borjade diskussionen.

De sa att om man aker till Italien och ber om ketchup till sin kottfarssas sa ar man otrevlig och att det ar normalt att ha ketchup pa ris, for att, enligt dem, smakar inte ris nagonting.

Tank da om man aker till Kina och ber om ketchup till riset. Hade inte de stackars kineserna blivit stotta da? Om jag varit kines och bjudit pa ris och nagon bett om ketchup hade jag ljugit och sagt att det inte fanns.


Bara for att de har konstiga matvanor har behover inte de idiotforklara mig. De har ju inte ens ketchup pa makaroner!


LANGE LEVE KETCHUP PA SPAGETTI OCH KOTTFARSSAS! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0